17 Eylül 2013 Salı

DEMOKRASİ ŞEHİDİMİZ MENDERES

ALİ ADNAN MENDERES

Menderes'e son arzusu sorulduğunda:

"Dünyadan ayrıldığım şu anda, ailemi ve çocuklarımı şefkatle andığımı kendilerine bildirin. Vatanı ve milleti Allah refah içinde bıraksın." 


Adnan Menderes'in idam fotoğrafını çekmekle görevlendirilen astsubay İsmail Şenyüz,o acı sahneleri anlattı.


İnfazı fotoğraflama görevi o dönem İstanbul Foto Film Merkezi'nde görevli astsubay İsmail Şenyüz'e verildi. Şenyüz, o acı sahnelerini Akşam'dan Erhan Seven'e şu şekilde aktardı:

"Beni adaya götürdüler. Kahvaltısını yapmış ve odasında çay içiyordu. Odasında çektiğim resimde biraz bitik bir hali vardı. Aslında Menderes perişan haldeydi. Beni görünce, 'fotoğraf çekilmek istemiyorum. Beni bu halimle çekmeyin' dedi. Muhafızları, 'Efendim evden sizi merak ediyorlar, çoluk çocuğunuz sizleri merak ediyor. Fotoğrafları onlara göndereceğiz' deyince razı oldu "


Menderes, kendisine idam edilebilmesi için sağlam raporu veren doktorlara çok nazik davrandı. Hatta koltuk altına ateşini ölçmek için konulan dereceyi bile silerek verdi. Şenyüz o anları şöyle ifade etti: "Doktorlar geçmiş olsun dedikten sonra odadan çıktık ve ada komutanı bana 'hazır ol, hemen İmralı'ya gidiyorsun' dedi. Tabii ben bu sözü duyunca şoke oldum. İmralı'ya gitmek demek idam demekti çünkü. İmamla görüşmek isteyip istemediği soruldu. Beş dakika görüşeceğini söyledi.


İNFAZ -----------------------------------------------------
Beyaz infaz gömleğini giydirdiler. İmam telkinlerde bulundu. İdam sehpasına doğru yüründü.

Menderes'e son arzusu sorulduğunda:
-
"Dünyadan ayrıldığım şu anda, ailemi ve çocuklarımı şefkatle andığımı kendilerine bildirin. Vatanı ve milleti Allah refah içinde bıraksın." Ali Adnan Menderes


Necip Fazıl'ın Menderesin ardından yazdığı şiir

“Zeybeğimi, birkaç kızan, vurdular. 
Çukurda üstüne taş doldurdular. 
Bir de ya kalkarsa diye kurdular. 

Zeybeğim, zeybeğim, ne oldu sana?
Allah deyip, şöyle bir doğrulsana.

Beyni tırmık tırmık, pençelere sor. 
Mevsim niçin ölgün, bahçelere sor.
Sor, çukuru nerede, serçelere sor.

Ağla, bir dinmeyen hasretle ağla. 
Zeybeksiz yolları gözetle, ağla.”
Necip Fazıl Kısakürek

Hiç yorum yok :